Istanbul Bursa 6hari 5malam


ISTANBUL BURSA STOPOVER   6 HARI 5 MALAM EA / LD  U08  

HARI 1 ISTANBUL B, L, D
Ketibaan pada awal pagi di Lapangan Terbang Ataturk Istanbul dan wakil kami akan membawa  anda ke restoran tempatan untuk sarapan pagi, Kemudian anda akan dibawa melawat Masjid Ayyub Al Ansari, pembawa panji Nabi Muhammad S.A.W yang jatuh sebagai syahid semasa pengepungan Arab yang gagal Istanbul. Teruskan untuk melihat bandar Istanbul (pemandangan dari bas sahaja) menyeberangi tembok kota Constantinople yang meliputi bandar lama Istanbul, Masjid Biru, St Sofya dan Sultan Ahmet kawasan. Selepas makan tengah hari anda akan dibawa mendaftar masuk di hotel untuk rehat, makan malam dan bermalam.
HARI 2 ISTANBUL - BURSA B, L, D (243 KM)
Selepas sarapan pagi, anda akan dibawa ke Bursa, iaitu di barat daya Laut Marmara. Bandar ini mendapat namanya daripada Prisias pengasasnya, Raja Bithynia. Ia kemudiannya datang di bawah Rom, maka pemerintahan Byzantine sebelum jatuh kepada Osman Bey pada 1326 menjadi modal pertama Empayar Uthmaniyyah. Banyak bangunan penting kekal Uthmaniyyah. Bursa masih terkenal dengan perdagangan sutera, tekstil berkualiti dan lain-lain lagi. Kemudian melawat Ulu Camii (Masjid Besar) yang telah dibina dalam gaya Seljuk. Ukiran halus pada mimbar dan tulisan kaligrafi menghiasi bahagian dalaman masjid. Lawati Camii Yesil (Masjid Hijau) sebelum anda mendaftar masuk hotel untuk makan malam dan bermalam.
HARI 3 BURSA - ISTANBUL B, L, D
Selepas sarapan pagi, check out hotel dibawa untuk city tour, membeli-belah di Pasar Sutera sebelum kembali ke hotel anda di Istanbul, makan malam dan bermalam.
HARI 4 ISTANBUL B, L, D
Selepas sarapan pagi, wakil kami akan menjemput anda di hotel untuk lawatan ke Istana Topkapi, kediaman bekas Sultan Uthmaniyah, Lawati 1606 AD Blue Mosque, terkenal untuk cture Arki dan jubin biru. Lawati Hippodrome Byzantine di mana perlumbaan kereta kuda diadakan. Melawat Grand Bazaar yang terbesar di dunia dengan 4000 buah kedai dan  pelbagai lorong-lorong menjual pelbagai barangan untuk dibawa pulang ke tanah air. Kembali ke hotel untuk makan malam dan bermalam.
HARI 5 ISTANBUL B, L, D
Selepas memandu sarapan pelabuhan Eminönü untuk pelayaran dengan bot di sepanjang Bosphorus, selat unik yang memisahkan dua benua (Eropah dan Asia), yang mana pantainya menawarkan gabungan menarik antara dahulu dan sekarang. Rasai  kehebatan latar langit dengan menara dan kubah, bukit pain-kayu dan mercu tanda Istanbul seperti Dolmabahce Palace, Leander Tower, dan Ortaköy Masjid. Kemudian melawat Spice Bazaar sejak abad ke-17 iaitu salah satu tarikan yang paling berwarna-warni dan paling sibuk di Istanbul. Bernafas dengan menghidu campuran rempah dan herba di Bazaar Mesir dan kembali ke hotel untuk makan malam dan bermalam.
HARI 6 ISTANBUL B
Selepas sarapan pagi free and easy sebelum anda ke Lapangan Terbang.

Harga termasuk :

*  Harga di dalam Ringgit Malaysia untuk setiap seorang dalam DBL
*  Hotel standard kategori 3 & 4 bintang.  
*   Based on Bed & Breakfast, Dinner.
*  Pemandu pelancong berbahasa Inggeris disediakan.
*  Makan tengahari dan makan malam seperti di dalam aturcara (termasuk air mineral)
*  Porterage di hotel
*  Pengangkutan berhawa dingin (non-smoking
*  Airport transfers  ( Airport -Hotel- Airport)
*  Bayaran masuk ke muzium, cruise dan cable car seperti terkandung dalam aturcara perjalanan.
*  25% discount untuk kanak-kanak bawah 12 tahun (berkongsi bilik dengan ibu bapa shj.)
*  FOC untuk kanak-kanak bawah 3 tahun (tanpa katil)
*  FOC seorang untuk 16 orang
*  Caj perkhidmatan dan V.A.T (8%)

Harga tidak termasuk

*  Setiap pertambahan di hotel
*  Tips untuk pemandu pelancong dan pemandu bas




FLIGHT SCHEDULE :

1 MH 30   29AUG   KULIST SS1    0030    0615
2 MH 31   03SEP     ISTKUL SS1   1510     0635   (+ 1 DAY)





                  PRICE : RM4990 PER PAX


Comments

  1. Kalau tak termasuk harga tiket kapal terbang dan hotel...berapa RM per pax?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

PAKEJ UMRAH 28 OKTOBER HINGGA 10 NOVEMBER 2019

4 HARI 3 MALAM MEDAN,PARAPAT DAN BRASTAGI