6H 5M ISTANBUL ,BURSA, PUMAKALLE



  6H 5M
  ( ISTANBUL, BURSA ,PUMAKALLE )



HARI 01 : TIBA DI ISTANBUL (L/D)                                                              
 Ketibaan di Lapangan Terbang Ataturk Istanbul. Selamat datang ke Istanbul, pintu masuk bandar sihir Aegean dan Mediterranean Coast, sebuah tempat  bersejarah yang menarik dan penuh kecantikan. Ia adalah sebuah metropolis yang indah dengan  istana, masjid-masjid indah dan muzium terpenting yang besar, serta bandar utama Turki moden,bertolak ke hotel. Kemudian anda akan melawat ke Masjid Rustem Pasa, yang begitu terkenal dengan jubin yang paling indah. Kemudian anda akan melawat ke Masjid Al Ansar Ayyob. Selepas makan tengahari, anda akan terus dibawa ke hotel. Makan malam dan bermalam di Istanbul.


HARI 02 : ISTANBUL / BURSA (B/L/D)                                                              
Selepas sarapan pagi, kita akan bertolak ke Bursa pada awal pagi. Tiba di Bursa, makan tengahari akan disediakan di restoran tempatan. Selepas makan tengahari kita akan melawat Green Mosque, Green Tomb, Grand Mosque dan Silk Market. Makan malam dan menginap di Bursa.






HARI 03 :  BURSA / PAMUKKALE (B/L/D)                                                         
Selepas sarapan pagi, anda akan menuju ke Pamukkale dan semasa ketibaan, melawat tempat-tempat menarik seperti bandar purba Roman Heirapolis yang dibina pada abad ke 2 oleh King Eumenes II of Pergamon, mengimbau kembali sejarah zaman kegemilangan pemerintahan Rom disini. Lawatan diteruskan ke Cotton Castle yang terkenal dengan teres-teres bukit yang berwarna putih seperti kapas yang mempunyai kawah dan mengeluarkan air panas yang dipercayai boleh mengubati pelbagai jenis penyakit. Rakamkan kenangan anda disini.  Makan malam dan menginap di Pamukkale.

                                                                HARI 04 : PAMUKKALE / ISTANBUL (B/L/D)
 Selepas sarapan pagi, anda akan kembali ke Istanbul. Makan tengahari ketika dalam perjalanan. Semasa sampai anda akan melawat Grand Bazaar. Grand Bazaar di Istanbul merupakan salah satu pasaran berbumbung yang terbesar di dunia dengan lebih daripada 58 jalan-jalan dan 4,000 kedai, dan mempunyai antara 250,000 dan 400,000 pelawat setiap hari. Ia terkenal bagi barang kemas, tembikar, rempah, dan kedai-kedai permaidani. Kembali ke hotel. Makan malam dan menginap hotel.


HARI 5 : ISTANBUL (B/L/D)
Selepas sarapan pagi ,melawat Roman Hippodrome di mana perlumbaan kereta kuda diadakan pada satu masa dahulu. Kemudian, melawat Masjid Biru Sultan Ahmet I yang dibina mengatasi St Sophia (Aya Sofya). Susun atur Masjid Biru adalah klasik dari reka bentuk Uthmaniyyah.  Perkarangan yang mempunyai air pancut  untuk mengambil air sembahyang. Serambi anjung sekitar tiga sisinya boleh digunakan untuk sembahyang, meditasi atau belajar semasa cuaca panas. Meneruskan lawatan melawat Istana Topkapi (Topkapi Sarayi), Topkapi adalah kediaman Sultan Uthmaniyyah untuk hampir empat abad . Tidak seperti istana ala Eropah, Topkapi merupakan satu bangunan yang besar dengan taman terpencil dilengkapi dengan senibina Islam dan juga astaka,dapur, dewan dan kiosk yang dibina di seluruh sisi  taman. Kemudian kita akan melawat Pusat Outlet Kulit. Masa bebas untuk membeli-belah. Kemudian transfer ke hotel. Makan malam dan bermalam di hotel.



HARI 6 : BERTOLAK PULANG / ISTANBUL    (B) 
Selepas sarapan pagi. Bertolak ke Istanbul Ataturk Airport untuk kembali ke Malaysia


Pakej termasuk :

Hotel standard kategori 3 & 4 bintang.  
- Pemandu pelancong berbahasa Inggeris disediakan.
- Makan tengahari dan makan malam seperti di dalam aturcara (termasuk air mineral)
- Porterage di hotel
- Pengangkutan berhawa dingin (non-smoking)
- Airport transfers  ( Airport -Hotel- Airport)
- Bayaran masuk ke muzium, cruise dan cable car seperti terkandung dalam aturcara perjalanan.
- 25% discount untuk kanak-kanak bawah 12 tahun (berkongsi bilik dengan ibu bapa shj.)
- FOC untuk kanak-kanak bawah 3 tahun (tanpa katil)
- FOC seorang untuk 16 orang
- Caj perkhidmatan dan V.A.T (8%)

Harga tidak termasuk

Setiap pertambahan di hotel
- Tips untuk pemandu pelancong dan pemandu bas




Jika Berminat , Sila Hubungi Kami ,

JAGONG MAS TRAVEL (SG.PETANI BRANCH)
EN.JARIT : 017-6764643 / PN.AIDA : 012-4965495


Terima Kasih 

Comments

Popular posts from this blog

PAKEJ UMRAH 28 OKTOBER HINGGA 10 NOVEMBER 2019

4 HARI 3 MALAM MEDAN,PARAPAT DAN BRASTAGI